Holdoversigt

Baby Svømning
Giv din baby en dejlig og sansende oplevelse i vand. Til babysvømning bliver de yngste fra 0-2 år vænnet til vandet, og forældre og barn får et tæt samspil og samhørighed.
Babysvømning er med til at stimulere barnets sanser samt udvikle deres motorik, dette giver gode forudsætninger for udvikling af balance og koordination senere i livet. Det varme vand kan virke smertelindrene på koliksymptomer. Søvnmønster kan bedres og babysvømning er med til at stimulere åndedræt og fordøjelse.”

Børn – Plask og Leg. (varmtvandsbassin) alder ca. 3 år til ca. 5 år.
Der arbejdes med, at børnene er i vandet uden mor eller far. Mor eller far skal muligvis være på kanten. Instruktøren bestemmer, om der er behov for en forælder på kanten. Børnene bliver introduceret til crawl og rygcrawl. De skal blandt andet lærer, at svømme med hjælpemidler, dykke (hovedet under vand) og svømme gennem ringe. Det skal ske gennem forskellige lege.

Børn begynder fra ca. 6 år
Der arbejdes primært med crawl og rygcrawl. Børnene begynder at lære vejrtrækning, der passer til de enkelte svømmearter. Nogle børn starter med bælte/svømmevinger. Der arbejdes på, at børnene ikke længere skal bruge bælte/svømmevinger. Vi arbejder på at børnene skal kunne svømme fra kant til kant, uden hjælpemidler, inden sæsonen.

Børn øvede fra ca. 7 år.
Børnene skulle helst kunne svømme uden bælte og være fortrolig med det store bassin. Der arbejdes med crawl og rygcrawl. Nye øvede introduceres til brystsvømning og måske butterfly (delfinsvømning) ”Gamle” øvede arbejder videre med de forskellige svømmearter. Børnene introduceres bland andet til spring fra kant, skammel og vippe.

Juniorer.
Du skal kunne svømme uden hjælpemidler. Der arbejders med crawl, rygcrawl, brystsvømning og måske butterfly. Der trænes vendinger, startspring, distancesvømning. Der arbejdes på, at men skal kunne svømme ca. 800 uden pause, inden sæsonen er slut.

Aqua Fitness.
Aqua Fitness er for alle, om du er nybegynder eller øvet. I vandet kan du træne og bevæge dig uden at overbelaste kroppens muskler og led.
Vi træner med forskellige redskaber, beregnet til vandgymnastik. Vi laver bl.a. intervaltræning og kredsløbstræning. Vi bruger hele kroppen og udnytter vandets modstand i alle øvelserne.
Kom og vær med og få pulsen op i glade omgivelser. Vi giver garanti for kalorieforbrænding og smil på læben.

Voksen svømning.
Bliver du også forpustet efter bare 25 meter crawl? Og er det længe siden, du sidst har fået finpudset dine svømmefærdigheder, har du nu chancen. Lær den helt rigtige teknik og bliv en bedre svømmer på vores hold for voksne.
På holdet lærer du grundlæggende svømmetekniske færdigheder, og hvordan du bruger dine kræfter bedst og mest effektivt i vandet.

Det er ikke for sent at lære at svømme
Har du aldrig rigtig fået lært at svømme? På vores nye svømmehold for voksne nybegyndere bliver du tryg ved vandet, overvinder din vandskræk og lærer grundlæggende svømmetekniske færdigheder.

Gigt/Varmtvandstræning
Varmtvandstræning er en god og populær form for træning for patienter med gigt og andre skavanker. Vandets opdrift sammen med varmen giver optimale forhold for brugen af muskler og led. Derudover virker bassintræning i varmt vand smertelindrende. Vi vil i træningen bruge vandets modstand og opdrift samt diverse redskaber. Der lægges vægt på, øgning af muskelstyrke i hele kroppen, balance og stabilitet.